“Die 100-ure
gemeenskapsdiens wat op my universiteitsuitslae gemeld word vertel aan
toekomstige werkgewers van my karakater en my liefde vir gemeenskapsdiens. Die
100 ure sal die res van my lewe deel wees van my en is daarom vir my van
besonders.”
Ricardo Smart,
wat pas sy meestersgraad in mikrobiologie voltooi het, is ‘n sprekende
voorbeeld van ‘n student wie se akademiese opleiding slegs een element van ‘n
“volronde belewenis” aan die Universiteit Stellenbosch is. Om “betrokke
landsburgers en verantwoordelike leiers op te lei, wat bereid is om hul
kundigheid en vaardighede tot diens van die samelewing te stel” (aldus die
US-webwerf), is diensleer en gemeenskapsinteraksie belangrik tot ‘n student se
jare op die Matie-kampus.
Die 100-uur
uitdaging wat Matie Gemeenskapsdiens aan studente rig, behels dat ‘n student
binne ‘n jaar 100 ure diens verrig by een van die projekte wat deur die MGD
gefassiliteer word. Volgens Michelle Pietersen, Senior Programbestuurder by
MGD, dien leiers van koshuise en verenigings reeds in Augustus en September
planne in oor moontlike projekte. Michelle sê die gemeenskapskonteks is baie
belangrik. “Ons het gesien, oor die jare, dat die studente eers die behoeftes
in die gemeenskap moet identifiseer, sodat hulle bydrae werklik ‘n sosiale
impak maak. Anders het dit nie veel waarde nie en bou dit ook nie verhoudings
nie.” Die MGD sal dan die projekte pas by wat die onderskeie studente meen
hulle kan bydrae.
Michelle beskryf
die MGD as ’n “hub” vir vrywilligers. “Ons bestuur nie net die
studente-vrywilligersprogramme nie, maar ons sal ook fassiliteer, opleiding gee
en help om die regte mense bymekaar te pas.” Sy sê ‘n projek, en die studente
se betrokkenheid, moet al die betrokke partye baat, wat weer help om respek
tussen mense te bou.
Ntsiki Langa, met
‘n graad in molekulêre biologie en biotegnologie asook ‘n nagraadse diploma in
bemarking, is onlangs aangestel as die werwings- en bemarkingsbeampte van die
Fakulteit Natuurwetenskappe. Sy vertel hoe haar 100-ure gehelp het om’ n
verskil te maak by Phakama Sekondêre Skool in Philippi en die omliggende
omgewing. “Toe ek begin het, het ek gedink ek gaan die mense leer wat ek weet –
maar dit het baie vinnig verander toe ek meer kry uit die interaksie as wat ek
gehad het om aan te bied. En dis wat ek met my saamneem: In elke situasie is
daar ‘n geleentheid om van die volgende persoon te leer, as jy jouself toelaat.”
Studente self kan
besluit hoeveel ure se gemeenskapsdiens hulle oor ‘n jaar (1 September – 31
Augustus) kan insit. Vir dié wat 50 of 75 ure voltooi, word daar ‘n sertifikaat
gegee. Maar wanneer ‘n student 100 ure voltooi, word dit op hul amptelike
jaar-uitslae (‘transcripts’) aangebring. “So ver ek weet is ons die enigste
universiteit in SA wat dit doen,” sê Michelle, en vertel dat dit vyf jaar
geneem het om dit formeel deur die regte kanale te laat goedkeur.
“Dit is die Universiteit se manier om studente se
bydrae buite klasverband te erken. Dit vorm deel van die kweek van ‘n volronde
mens.”