Universiteit Stellenbosch
Welkom by Universiteit Stellenbosch
Opwindende samewerking in onderrig- en navorsingsverwante inisiatiewe in Kurrikulumstudie
Outeur: Faculty of Education
Gepubliseer: 11/12/2023

Tom Smits, 'n buitengewone professor by Departement Kurrikulumstudie het Universiteit Stellenbosch in die week van 13 November 2023 besoek. Tom Smits werk sedert 2019 saam met professor Nhlanhla Mpofu, Voorsitter Departement Kurrikulumstudie, aan beide onderrig- en navorsingsverwante inisiatiewe. Hul mees onlangse samewerking sluit in die Stellenbosch Sentrum vir Pedagogie (SUNCEP) in 'n drie jaar lange internasionale navorsings- en kapasiteitsbouprojek wat befonds word deur die Europese Uitvoerende Agentskap vir Onderwys en Kultuur (EACEA), 'n agentskap van die Europese Kommissie geleë in Brussel, België .

Tom Smits is opgewonde om 'n deel van sy tyd by die Departement Kurrikulumstudies saam met kollegas deur te bring om die EACEA-befondsde projek, genaamd ProTEEM, te loods, wat staan vir "Professionalisering van Onderwyseropvoeders in Engels en Wiskunde". Dit is 'n samewerking tussen twee Europese universiteite (Universiteit van Antwerpen, Kaunas Universiteit van Tegnologie), twee Suid-Afrikaanse universiteite (Stellenbosch Universiteit, Rhodes Universiteit) en vier akademiese vennootinstellings van die DR Kongo (Université Pédagogique Nationale, Université de Kinshasa, Université de Lubumbashi, Université de Bukavu).

ProTEEM verskaf deurlopende professionele ontwikkeling (CPD) van onderwyseropvoeders in Engels en Wiskunde vir studente se akademiese gelykheid en sukses deur gehalte-geletterdheid- en gesyferdheidsonderrig. Meer as 30 senior of junior onderwyseropvoeders by die vier universiteite regoor die DR Kongo sal baat by die ander vennote se kundigheid in skaarshulpbrononderrig. ProTEEM fokus op VPO in inklusiewe, outonomie-verbeterende en gemengde leeromgewings vir Engels en Wiskunde om geslagsgelykheid te verhoog en armoede te verminder deur kwaliteit onderwys.

Benewens onderwysersopleiding, is die NGK-inspektoraat en onderwysersverenigings ook betrokke by die verspreiding van projekuitsette: lesplanne en materiaal vir omgekeerde klaskamers, gemengde leer, geslag-responsiewe take, lae-tegnologie digitale hulpmiddels, ens. Navorsing oor die projekuitkomste het toegevoegde waarde vir kapasiteitsbou waarby alle vennote as onderwys- en navorsingsinstellings met 'n gemeenskapsdiensmissie baat vind: die vennote werk saam in PhD-projekte oor die doeltreffendheid van die projek se hibriede VPO-benadering in die spesifieke konteks van lae-inkomstelande. Vier vroulike PhD-studente, verbonde aan elke NGK-vennootuniversiteit, sal VPO-data (oordrag) van die VPO-deelnemers en hul studente insamel en ontleed.

ProTEEM sal baat vind by die VPO-ervaring van die SUNCEP-span, wat daarop gemik is om beide geletterdheid en syfervaardigheid in die DR Kongo te verbeter, want kwaliteit Engels en Wiskunde-onderrig is deurslaggewend vir opvoedkundige gelykheid en sosio-ekonomiese emansipasie. SUNCEP is ook goed vertroud met die implementering van die projek se volhoubare hibriede ter plaatse/aanlyn opleidingsbenadering, met bewys-ingeligte modulêre gemengde leer. Laastens, maar nie die minste nie, word wetenskaplike kapasiteitsbou bewerkstellig deur die PhD-medestudieleiers van Stellenbosch, Rhodes en die Universiteit van Antwerpen, professor Nhlanhla Mpofu, dr Kavish Jawahar, dr Ellen Vandervieren en professor Tom Smits, wat saam met 'n NGK-kollega sal saamwerk om die loopbane van vier jong akademici bekendstel.

Tom Smits se Alma Mater en tuisbasis is die Universiteit van Antwerpen, België. Hy is 'n Fulbright-alumnus en 'n professor in Duitse variasielinguistiek by die Departement Linguistiek, en van Engels, Duits en CLIL-onderrigmetodologie aan die Antwerpen Skool vir Onderwys (Universiteit van Antwerpen), in kombinasie met 'n pos as Hoofnavorser in die Fakulteit van Sosiale Wetenskappe, Kuns en Geesteswetenskappe (Kaunas Universiteit van Tegnologie, Litaue). Hy het die Duitse Agathe Lasch-prys ontvang vir sy PhD oor substandaard taalvariasie in Duits en Nederlands, en die invloed daarvan op houdings tot streektaalgebruik in media en onderwys. Hy het bykomende kundigheid in differensiasie en multiperspektiwiteit ontwikkel, en doseer oor stedelike onderwys gekombineer met Gemeenskapsdiensleer, bekroon met die Antwerpse Universiteit Onderrigtoekenning. Sy opleiding en navorsing dek taalvariasie sowel as vreemdetaalonderrig, insluitend CALL, en interkulturele bevoegdhede met studente in die EU, Asië en Afrika.