Universiteit Stellenbosch
Welkom by Universiteit Stellenbosch
Empatie in aksie: Hoe radikale empatie klaskamers kan revolusioneer
Outeur: Le-Anne Goliath
Gepubliseer: 28/10/2024

Opinie-artikel deur Le-Ann Goliath (Vroeë Loopbaannavorser in Onderwysbeleidstudies)

In baie werkersklasgemeenskappe dien skole as noodsaaklike sentrums vir leer en ontwikkeling. Tog, agter die klaskamerdeure, kom studente dikwels voor uitdagings te staan wat ongesiens verbygaan. Van ekonomiese ontberinge tot emosionele trauma, hierdie struikelblokke kan hul opvoedkundige reis aansienlik belemmer. Om hierdie uitdagings aan te spreek, neem opvoeders toenemend die konsep van radikale empatie aan - 'n diepgaande benadering om studente se emosionele en akademiese behoeftes dieper te verstaan en te ondersteun.

Radikale empatie behels die aktiewe poging om die grondoorsake van individue se gedrag en emosies te begryp en met deernis en ondersteuning te reageer. In die opvoedkundige konteks beteken dit om die impak van trauma en sosio-ekonomiese uitdagings op studente te erken en hierdie kwessies met sensitiwiteit en sorg aan te spreek. Hierdie benadering is veral voordelig in werkersklasskole, waar studente dikwels beduidende hindernisse tot hul opvoedkundige sukses in die gesig staar.

Die teoretiese grondslae van radikale empatie is gewortel in verskeie sleutelraamwerke. Humanistiese sielkunde, begin deur Carl Rogers en Abraham Maslow, beklemtoon die inherente waarde van individue en die belangrikheid van empatie in menslike verhoudings. Rogers se konsep van "onvoorwaardelike positiewe agting" strook nou met radikale empatie, aangesien dit die aanvaarding en waardering van individue sonder oordeel behels (Zhou, 2022). Daarbenewens beklemtoon Relational-Cultural Theory (RCT), ontwikkel deur Jean Baker Miller en kollegas, die belangrikheid van verhoudings en konneksie in menslike ontwikkeling. Radikale empatie, soos beskryf deur Jordan en Schwartz (2018), is gegrond in RCT en beklemtoon wedersydse empatie en egtheid in verhoudings. Hierdie teoretiese onderbou beklemtoon die belangrikheid van empatie in die bevordering van positiewe opvoedkundige uitkomste.

Trauma-ingeligte sorg erken die wydverspreide impak van trauma en die noodsaaklikheid van ondersteunende, empatiese reaksies. Dit behels die begrip van trauma se uitwerking op gedrag en leer en die skep van omgewings wat veiligheid en genesing bevorder. Radikale empatie in die onderwys inkorporeer trauma-ingeligte beginsels deur studente se vorige ervarings te erken en met sensitiwiteit en ondersteuning te reageer. Dink byvoorbeeld aan 'n scenario waar me. Johnson, 'n onderwyser by 'n lae-inkomste skool, opmerk dat een van haar studente, Maria, gereeld afwesig en gespanne in die klas is. In plaas daarvan om Maria te berispe, reik me. Johnson uit om die onderliggende kwessies te verstaan. Sy ontdek dat Maria vir haar jonger broers en susters sorg terwyl hul enkelouer verskeie werke het. Met begrip vir Maria se situasie, reël me. Johnson vir bykomende ondersteuning en buigsame sperdatums, wat Maria help om akademies op koers te bly.

Sosiale geregtigheid in onderwys beklemtoon die rol van onderwys in die aanspreek van sosiale ongelykhede en die bevordering van gelykheid. Radikale empatie behels die erkenning en uitdaging van sistemiese hindernisse wat studente se lewens beïnvloed en die neem van aksie om meer inklusiewe en billike leeromgewings te skep. Inklusiewe klaskamers is omgewings waar alle studente gerespekteer en gewaardeer voel. Onderwysers kan dit bereik deur uiteenlopende perspektiewe in hul lesse te inkorporeer en oop gesprekke oor verskillende kulture en ervarings aan te moedig. Stel jou byvoorbeeld voor dat mnr. Smith, 'n hoërskoolonderwyser, 'n "sirkeltyd" in sy klaskamer implementeer waar studente hul gedagtes en gevoelens in 'n veilige, nie-veroordelende omgewing kan deel. Tydens hierdie sessies begin studente soos Jamal, wat dikwels geïsoleer voel, oopmaak oor hul ervarings. Hierdie praktyk help studente om meer verbind en ondersteun te voel, wat lei tot verbeterde klaskamergedrag en akademiese prestasie.

Kognitiewe empatie behels die begrip van 'n ander persoon se perspektief, terwyl emosionele empatie die deel van hul gevoelens behels. Radikale empatie integreer beide tipes, wat opvoeders aanmoedig om nie net hul studente se ervarings te verstaan nie, maar ook om met hul emosies te skakel en deernisvol te reageer. Aktiewe luister is 'n sleutelkomponent van radikale empatie. Dit behels om studente volle aandag te gee, hul gevoelens te bekragtig en bedagsaam te reageer. Wanneer studente gehoor voel, verbeter hul emosionele welstand, wat tot beter akademiese prestasie kan lei. Hierdie praktyk help ook om 'n ondersteunende klaskamergemeenskap te bou.

Met die erkenning dat studente verskillende leerbehoeftes het, kan onderwysers buigsame onderrigmetodes aanneem om onderwys meer toeganklik te maak. Gedifferensieerde onderrig, uiteenlopende assesseringsmetodes en bykomende ondersteuning vir sukkelende studente is alles strategieë wat leeruitkomste kan verbeter. Deur hul benaderings aan te pas, kan onderwysers verseker dat elke student sukses kan behaal. Hierdie aanpasbaarheid is van kardinale belang vir radikale empatie, aangesien dit 'n verbintenis toon om aan elke student se unieke behoeftes te voldoen.

Die bevordering van 'n kultuur van empatie onder studente is nog 'n manier om die leeromgewing te verbeter. Die aanmoediging van portuurondersteuning en samewerking help studente om van mekaar te leer en belangrike sosiaal-emosionele vaardighede te ontwikkel. By Lincoln Middle School, geleë in 'n werkersklasgebied, het die administrasie 'n portuurmentorskapprogram ingestel. In hierdie scenario, mentor ouer studente, soos Sarah, jongeres, soos Alex. Deur hierdie program ontwikkel Sarah leierskap- en empatievaardighede, terwyl Alex 'n gevoel van behoort en ondersteuning kry. Hierdie inisiatief bevorder 'n gevoel van gemeenskap en behoort onder studente. Hierdie gevoel van gemeenskap kan veral voordelig wees in werkersklasskole, waar studente soortgelyke uitdagings in die gesig staar.

Radikale empatie is meer as net 'n onderrigstrategie; dit is 'n ingesteldheid wat begrip, deernis en ondersteuning voorop stel. Deur hierdie benadering te aanvaar, kan onderwysers in werkersklasskole 'n meer inklusiewe en effektiewe leeromgewing skep. Terwyl opvoeders voortgaan om die kompleksiteite van hul studente se lewens te navigeer, bied radikale empatie 'n pad na akademiese sukses, emosionele veerkragtigheid en persoonlike groei vir studente. Uiteindelik kan radikale empatie die onderrig- en leerverhouding transformeer, wat onderwys 'n meer bemagtigende en verrykende ervaring vir alle studente maak.​​

Bronne:

Aldrup, K., Carstensen, B., & Klusmann, U. (2022). Is empathy the key to effective teaching? A systematic review of its association with teacher-student interactions and student outcomes. Educational Psychology Review.

Givens, T. E. (2021). Radical empathy: Finding a path to bridging the racial divides. Policy Press.

Jordan, J. V., & Schwartz, H. L. (2018). Radical empathy in teaching. New Directions for Teaching and Learning.

Resilient Educator. (2015). Teaching students lessons in radical empathy.

Zhou, Z. (2022). Empathy in education: A critical review. National University of Singapore.