Die Universiteit Stellenbosch (US) se Fakulteit Geneeskunde en Gesondheidswetenskappe (FGGW) het onlangs 'n geleentheid gehou om uitnemendheid in onderrig, leer en assessering (OLA) te vier. Die drieledige geleentheid was ook ter viering van die opgradering van die Sentrum vir Gesondheidsberoepe-onderrig (SGBO) na departementele status, nou bekend as die Departement van Gesondheidsberoepe-onderrig (DGBO), en die stigting van die Digitale Onderrig en Innovasie (DOI)-eenheid.
Prof Karin Baatjes, FGGW Visedekaan: Leer en Onderrig, het die toenemende belangrikheid van OLA in die akademie beklemtoon. "In 'n akademiese omgewing soos ons s'n word onderrig, leer en assessering 'n professionele rol en nie net iets wat jy aan die kant doen nie - dit is die belangrikste ding wat jy in jou dissipline doen," het sy gesê.
Die geleentheid het hulde gebring aan FGGW-kollegas wat OLA-verwante kortkursusse of graadprogramme bygewoon het wat deur die DGBO aangebied is, en diegene wat OLA-verwante toekennings gedurende die jaar ontvang het.
Van Sentrum tot Departement: 'n Mylpaalprestasie
Prof Ben van Heerden, wat die fakulteit se eerste formele eenheid vir gesondheidsberoepe-onderrig in 2006 gestig het, het die span gelukgewens met hul prestasie. In 'n voorafopgeneemde video het hy kennis geneem van die groei "van 'n nederige begin in die kelder met 'n handvol personeel, tot 'n volwaardige akademiese departement met 'n personeelkorps van 25 mense."
Prof Susan van Schalkwyk, wat die DGBO vir agt jaar gelei het, het die sukses daarvan toegeskryf aan die span se samewerkende kultuur en hul vermoë om geleenthede aan te gryp. “Die DGBO gaan oor mense, en ek skryf die sukses daarvan toe aan die manier waarop ons werk: hoe ons daar is vir mekaar, mekaar ondersteun en mekaar help," het sy gesê. Sy het ook die fakulteitsbestuur bedank vir hul volgehoue ondersteuning oor die jare.
Gryp transformerende leer aan
As uittredende Direkteur het Van Schalkwyk haar hoop uitgespreek dat die DGBO sal voortgaan om op transformerende leer te fokus. "Die tipe leerervaring wat ons vir die studente van hierdie fakulteit soek, is transformerende leer wat problematiese verwysingsraamwerke sal transformeer, wat ons studente sal uitdaag om na te dink oor waar hulle vandaan kom, waar hul idees en wêreldbeskouing vandaan kom."
Sy het die belangrikheid van kritiese denke oor kennis en die implikasies daarvan vir gesondheidsorgpersoneel in Suid-Afrika se komplekse omgewing beklemtoon.
Bekendstelling van digitale onderrig en innovasie
Prof Simone Titus-Dawson het die transformasie van die 'Leertegnologieë'-span in die Digitale Onderrig en Innovasie (DOI)-eenheid aangekondig. “Hierdie verandering weerspieël ons uitgebreide fokus op die bevordering van pedagogies gegronde onderrig-, leer- en assesseringspraktyke deur die strategiese integrasie van die digitale omgewing," het sy verduidelik.
Die DOI-span poog om opvoedkundige innovasie deur tegnologie aan te dryf, wat aanpas by die ontwikkelende digitale landskap in gesondheidsberoepsonderrrig. "Deur transformerende leerbeginsels te gebruik, poog ons om personeel sinvol by aanlynaktiwiteite te betrek wat hulle in staat stel om kwessies van kompleksiteit, refleksie, empatie en kulturele nederigheid te navigeer," het Titus-Dawson gesê.
Kyk na die toekoms
Prof Elmi Muller, dekaan van die FGGW, het die geleentheid afgesluit deur die DGBO geluk te wens en kollegas te prys wat hul OLA-vaardighede bevorder het. “Onderrig is een van die strategiese sleutelfokusareas van ons fakulteit en dit is briljant om soveel mense te sien wat passievol is oor gesondheidsberoepsopleiding," het sy gesê.