Universiteit Stellenbosch
Welkom by Universiteit Stellenbosch
Afrikaanse Doktorale Akademie 2024 Winterskool Sluit Af met Klem op PhD-leierskap en Akademiese Uitnemendheid
Outeur: Daniel Bugan
Gepubliseer: 14/08/2024

​Die African Doctoral Academy (ADA) 2024 Hibriede Winterskool het op 'n hoogtepunt geëindig, met prof. Sibusiso Moyo, Stellenbosch Universiteit (SU) se Adjunk-visekanselier vir Navorsing, Innovasie en Nagraadse Studies, as die hoofspreker tydens die amptelike afsluiting. Prof. Moyo het die suksesvolle program, wat onlangs by die Stellenbosch Instituut vir Gevorderde Studie (STIAS) aangebied is, afgesluit.

Die Doktorale Winterskool bied hoë-impak opleiding in navorsingsontwerp en metodologie, akademiese voorbereiding en loopbaanontwikkeling aan voornemende doktorale studente, PhD-kandidate, nadoktorale genote en studieleiers.

Meer as 170 deelnemers, uit byna 400 aansoeke, het die Winterskool bygewoon wat van 24 Junie tot 19 Julie plaasgevind het. Die program het 13 aanlyn- en in-persoon kursusse aangebied, internasionale sprekers en 'n aantal nuwe inisiatiewe.

Afgevaardigdes wat 17 nasionaliteite verteenwoordig het, het vir die geleentheid geregistreer. Dit het deelnemers van die VSA en 16 Afrikalande ingesluit, insluitend Algerië, Botswana, Kameroen, Egipte, Ethiopië, Kenia, Madagaskar, Malawi, Mauritius, Mosambiek, Namibië, Niger, Nigerië, Suid-Afrika, Tanzanië en Uganda. Die ADA kon ook beurse aanbied aan sewe deelnemers wat aanlyn en in-persoon deelgeneem het van die Universiteit van Mauritius, Universiteit van Malawi, Universiteit van Zambië, Namibië Universiteit vir Wetenskap en Tegnologie, Universiteit van Suid-Afrika, Universiteit van die Wes-Kaap en Universiteit van KwaZulu-Natal. Die ADA het ook 'n groep afgevaardigdes van PERIPERI U gehuisves.

Moyo se afsluitingstoespraak was getiteld, "Strategiese Leierskap: Van PhD-geleerde tot Adjunk-visekanselier, 'n Kampvegter vir Uitnemendheid in Doktorale Onderwys."

Die SU-akademikus, wat 'n PhD in Wiskunde het, het afgevaardigdes gevra om te oorweeg wat dit beteken om 'n PhD in Afrika te hê.

"Vir my is die besit van 'n PhD van kritieke belang om verandering te dryf. Data toon dat hoe meer PhD's 'n land het, hoe meer verbeter dit die kennisekonomie en die ekonomie in die algemeen."

"In die Suid-Afrikaanse en Afrikakonteks het ons 'n aantal probleme soos ongelykheid, armoede en jeugwerkloosheid, asook kwessies rondom klimaatsverandering wat ons almal raak. Diegene wat aan doktorate werk, moet nadink oor die kwessies wat jy aanspreek (in jou studie). Hoe relevant is my studie vir sommige van hierdie sosio-ekonomiese kwessies? Hoe kan jy van jou vaardighede toepas om sommige van hierdie kritieke kwessies op te los? Dit is van kardinale belang, want vroeër of later sal jy vir befondsing moet aansoek doen en mense sal wil weet wat die sleutelkwessies is [en dié] waarmee jy besig is."

Moyo het bygevoeg dat die aanvaarding van leiersrolle, vroeë loopbaanervarings, publikasie, mentorskap en netwerkvorming, onder andere, belangrik is vir jou loopbaangroei.

Oor die vier weke van die program het die ADA die voorreg gehad om met top-gegradeerde aanbieders te werk van Trinity College Dublin, Ierland; Universiteit van Bath, VK; Universiteit van Nebraska-Lincoln, VSA en Universiteit van Michigan, VSA. Plaaslike aanbieders was van SU en die Suidelike Afrika Streeksuniversiteitsvereniging se Klimaatsverandering en Volhoubare Ontwikkelingsprogram.

Van die 13 kursusse was drie nuwe aanbiedings, naamlik 'Konseptualisering van die Doktorale Graad: Die 10 Belangrike Punte om te Oorweeg', 'Fondamentaux de la rédaction de propositions de subvention à impact' (Grondbeginsels van Invloedryke Subsidievoorstel Skryf in Engels) en 'Effektiewe Akademiese Skryf vir Meesters- en Doktorale Studente: Skryfretraite'.

Die ADA het ook sy eerste subsidievoorstel-skryfkursus in Frans aangebied en sy eerste strategiese inisiatiefweek wat deur PERIPERI U geborg is (’n platform vir universiteitsvennootskap om ramprisiko’s in Afrika te verminder) deur die APEDA (Afrika Vennootskap vir die Bevordering van Diskoers en Bewustheid oor Ramprisikovermindering) Projek.

Dr Natalie Kowalik, ADA-programbestuurder, het die 2024 Winterskool as “inkluderend en ondersteunend” beskryf.

“Dit was een van die mees lonende skole wat ek ervaar het, aangesien deelnemers werklik die kursusse en aanbiedings waardeer het, met 'n hoë vlak van betrokkenheid. Hulle het as ernstige akademici gekom, gretig om soveel as moontlik inhoud op te neem.”

Sy het opgemerk dat al die skryfkursusse gewild was onder die deelnemers, insluitend 'Hoe om 'n Effektiewe Literatuuroorsig vir jou Meesters of Doktorale Graad te Argumenteer en Skryf', 'Hoe om 'n Artikel uit jou Tesis te Skryf: Skryf en Publiseer die Finale Fases van die Doktorsgraad' en 'Effektiewe Akademiese Skryf vir Meesters- en Doktorale Studente: Skryfretraite'.

“Daar was ook groot aanvraag vir ander kursusse soos ‘Statistiek Hersien: Alles wat jy moet weet om jou Data Suksesvol te Analiseer en Aan te bied’ en ons eerste Franse subsidievoorstel-skryfkursus,” het Kowalik gesê.

Noemenswaardige gebeure gedurende die loop van die program het die amptelike verwelkoming deur prof. Sarah Howie, Direkteur van die Afrika-sentrum vir Genootskap aan SU, 'n netwerkgeleentheid en 'n KI (Kunsmatige Intelligensie)-lesing deur dr. Sonja Strydom (Adjunkdirekteur: Akademiese Ontwikkeling en Navorsing by die Sentrum vir Leer Tegnologieë aan SU) ingesluit, getiteld “KI en Wetenskaplike Navorsing: Kwessies, Debatte en Geleenthede.”

Deelnemer Kubiku Kozanai, 'n tweedejaar-navorsingstudent in die Departement Geografie en Omgewingstudies aan SU, het vir die program ingeskryf om sy navorsingsskryfvaardighede te verbeter.

Kozanai, wie se navorsing fokus op mynverwante verplasing en hervestiging in Suid-Afrika, met verwysing na Mogalakwena Plaaslike Munisipaliteit, Limpopo, het vir die Effektiewe Akademiese Skryf vir Meesters- en Doktorale Studente-kursus geregistreer.

"Ek is in die middel-fase van my PhD-navorsing en het gevoel dat daar iets kortkom ten opsigte van my skryfvaardighede," het hy gesê. "Ons kan almal op ons fone skryf, op WhatsApp en eenvoudige, basiese skryfwerk doen. Maar om iets te skryf wat geloofwaardig, geldig is en wat met jou lesers kan koppel, het jy die regte vaardighede nodig. Hierdie kursus het my toegerus met die regte vaardighede vir akademiese skryfwerk."

Hy het bygevoeg: “Dit is 'n groot voorreg om hier te wees. Die platform is geskep vir jou om met mense van regoor Afrika te skakel vir toekomstige samewerking. Die ADA maak 'n groot bydrae nie net in SA nie, maar regoor die kontinent.”​