Universiteit Stellenbosch
Welkom by Universiteit Stellenbosch
US-studente onderneem 'n transformerende reis oor die Gariep
Outeur: Tendani Tshauambea
Gepubliseer: 04/08/2023

Terwyl die res van die kampus vir die Junie-Julie-vakansie in hibernasiemodus gegaan het, het 20 studente van die Universiteit Stellenbosch (US) by hul eweknieë van die Universiteit van Kaapstad (UK) en Sol Plaatje Universiteit (SPU) aangesluit vir 'n transformerende reis deur die TransGariep Leierskapsprogram.

As deel van die samewerking tussen die drie universiteite is 20 studente van elke universiteit gekies om van 2 tot 13 Julie aan die program deel te neem en die kampusse van elke universiteit oor die tydperk van twee weke te besoek. Die groep van 60 studente het voor- en nagraadse studente van verskeie fakulteite en studentegemeenskappe, sowel as posisionele en nie-posisionele leiers ingesluit. Personeellede van die drie universiteite wat by die studente aangesluit het, het hulle met sinmaak en deur hul refleksies ondersteun, sowel as mentorskap verskaf het tydens die leerreis.
 
Mnr. Yeki Mosomothane, Multikulturele Opvoeder en Koördineerder in die Sentrum vir Studentegemeenskappe (SSG) in die Afdeling Studentesake (DSAf) aan die US en die US-hoof van die program, het gesê die TransGariep Leierskapsprogram het gepoog om 'n nuwe soort meeslepende ervaringsbetrokkenheid te skep.
 
“Hierdie tipe meeslepende ervaringsbetrokkenheid fokus op selfherontdekking, transformerende menslike ontmoetings, kritiese diversiteit, bewustheid en die ontsluiting van leierskappotensiaal onder studente van die vennootinstellings wat aan die inisiatief deelneem.”

SSG, verduidelik Mosomothane, is daarop gefokus om "'n kultuur te skep waar studente nie net aangename sosiale ervarings het nie, maar ook ernstig is daaroor om effektiewe rolspelers binne en buite die grense van Stellenbosch te wees".

“Die TransGariep-leierskapsprogram is 'n gepaste voorbeeld van hoe hierdie missie deur transkulturele, transformerende ervarings vervul word. As gevolg van hierdie ervarings kan studente getransformeer word deur hul unieke identiteite te omhels terwyl hulle oop is om van hul eweknieë te leer."

 'n Wesenlike deel van die program was die transkulturele komponent waartydens studente kon leer oor die geskiedenis, kultuur en tradisies van die gemeenskappe wat hulle besoek het.

“Hierdie kulturele uitruil erken ook die reis wat die studente oor die twee provinsies en die geskiedkundige Gariep (Oranje) rivier onderneem het om in verskillende gemeenskappe gedompel te word."

Die inhoud van die program het hierdie primêre doel weerspieël, gelei deur die individuele tema wat deur elke universiteit gekies is: UK s'n was "agenda van die siel", Stellenbosch "die transformerende, transkulturele ervaring" en SPU het "toekomsgerigte leierskap" gekies. Hierdie temas het die aktiwiteite en ervarings bepaal waarmee die studente by die spesifieke universiteit en sy omliggende gemeenskap betrokke was.

Van die sessies het onderwerpe soos 'bevryding van die sielsomvattende self', 'etiese leierskap' en 'relasionele deursigtigheid' bespreek. In Kaapstad het die studente die Slawelosie en Distrik Ses-museum besoek, terwyl hulle in Stellenbosch Hoërskool Lückhoff en die Pniel-museum besoek het. Die studente het ook Woman King, 'n opvoedkundige fliek wat op kwessies rondom identiteit fokus, sowel as die US se Restitusieverklaring besin. Die gesprek oor die Restitusieverklaring is deur Dr Wilhelm Verwoerd en me Ayanda Nyoka van die US se Centre for the Study of the Afterlife of Violence and Reparative Quest gelei.

In Kimberly, waar SPU geleë is, het die studente betrokke geraak by 'n omvattende parlementêre onderwysprogram, wat hul begrip van die Parlement en sy rol as 'n belangrike instelling van demokrasie, aanspreeklikheid en verteenwoordiging, uitgebrei het.

“Deel van hierdie onderwysprogram het die studente ingesluit by werk wa politieke partye aangesluit het en werk aanpak wat gedoen word deur politieke partylede wat parlementêre verteenwoordigers is. Dit het 'toesighoudende' besoeke, die bywoning van 'komiteevergaderings' en 'n 'plenêre sitting' by die Noord-Kaapse Wetgewer ingesluit, wat deur die Speaker van die Noord-Kaapse Provinsiale Wetgewer toegespreek is."

Terwyl hulle in Kimberly was, het die studente ook 'n geleentheid gehad om 'n bietjie stiltyd te hê en die McGregor-museum en die Groot Gat besoek sowel as 'n feestelike galadinee gehad om die program af te sluit.

“Die hele doel van die TransGariep-leierskapsprogram was die ontwikkeling van studente en hul vermoë om hulself en hul gemeenskappe te lei tot die verwesenliking van menslike florering," het Mosomothane bygevoeg.

​Me Charmaine Louw, 'n derdejaar US-student wat aan die program deelgeneem het, het gesê: “TransGariep het my toegelaat om my innerlike self te ontgin, om te bepaal wie ek is en watter tipe leier ek daarna streef om te wees...die program het my toegelaat om my horisonne te verbreed in terme van hoe belangrik dit is om waardes in jouself as leier te hê en hoe daardie waardes dan in jou take, jou bestuursvaardighede en leierskapstyl sal uitwerk."

Me Monica du Toit, ResEd-koördineerder binne SSG en Koshuishoof van Monica-koshuis aan die US, het gesê dat een van die dinge wat haar ná die reis bygebly het, was hoe studente van die verskillende instellings “kragtige getuies en vars oë kon wees om waar te neem , en mekaar se groei en prestasies opgelet en gevier het".

Hierdie waarneming deur Du Toit, verduidelik Mosomothane, spreek tot die ondersteunende omgewing wat die program beoog het om te skep en terselfdertyd die inherente vermoëns van die studentedeelnemers te ontwikkel.

Terwyl hulle in Kimberly was, het die studente ook 'n geleentheid gehad om 'n bietjie stil te staan en die McGregor-museum, en die Groot Gat besoek en 'n feestelike galadinee gehad om die program af te sluit.

“Die hele doel van die TransGariep-leierskapsprogram was die ontwikkeling van studente en hul vermoë om hulself en hul gemeenskappe te lei tot die verwesenliking van menslike florering," het Mosomothane bygevoeg.

“As 'n ervaringsopvoedingsgeleentheid het die TransGariep-leierskapsprogram 'n brug geskep wat studente in staat gestel het om netwerke, kohesie en 'n begrip van die streeksuitdagings binne die groter sfeer van leierskap te bevorder, en het aan elke deelnemer 'n goeie begrip van die kontekstuele sake verskaf. leierskapontwikkeling in Suid-Afrika beïnvloed."

Louw het verder oor haar ervaring besin en gesê dat haar grootste wegneemete uit die ervaring “die krag van teenwoordig wees, in die oomblik wees en die belangrikheid van kulturele intelligensie sowel as etiese leierskap" was.