Terwyl baie gelukkig sou wees om tuis en warm te bly op 'n koue en reënerige Saterdag, het 'n paar honderd studente die reën en wind getrotseer om die Leierskapberaad vir Aspirant-leiers (LBAL) by te woon.
Op 27 Julie het die Sentrum vir Studentelewe en Leer (SSLL) die LBAL aangebied vir 450 bywonende, en 150 aanlyn studente. Die beraad is georganiseer om die breë tema van "#ChangeAsACatalystForGrowth".
"Universiteite het 'n unieke geleentheid om ruimtes en leer te kweek wat kritiese denke na waarde skat en die weg baan vir die soort transformerende verandering wat elkeen van ons op ons kampusse, in ons onderskeie gemeenskappe en in die samelewing wil sien," het Yeki Mosomothane, Eenheid. Bestuurder: Leierskap, Diversiteit en Insluiting by die CSLL, in sy tema-inleiding verduidelik.
Die LBAL se doel was om studente te inspireer om leierskapposisies in te neem, het dr. Liezl Dick, Leierskapontwikkelingskoördineerder by die SSLL, gesê.
“Ons uitgebreide navorsing en betrokkenheid by studenteleiers het aangedui dat leierskapspanne sukkel met die basiese beginsels van samewerking: hoe om te kommunikeer, hoe om respekvol van mekaar te verskil, en hoe om voorsiening te maak vir verskillende maniere van wees en dink in mekaar se geselskap. Hierdie basiese gemeenskaplike stryd word verskerp in 'n hoogs-verpolitiseerde hoëronderwyslandskap gekenmerk deur vinnige samelewingsveranderinge en die behoefte aan transformasie," het dr. Dick gesê.
Ten spyte van die koue weer het die warm en verwelkomende atmosfeer binne die Jan Mouton-leersentrum 'n ruimte gebied vir studente om ernstig by dié doelgerigte program betrokke te raak. Die dag is opgedeel in 'n oggend- en 'n middagsessie, met die oggendsessie wat 'n kollektiewe hoofrede ingesluit het, gefasiliteer deur Rabia Abba Omar, 'n navorser en kurator van visuele kunste, en Ashley Walters, 'n gevestigde visuele kunstenaar aan die Universiteit Stellenbosch (US), asook gelyktydige paneelbesprekings in die twee lokale. Die interaktiewe kollektiewe hoofrede het kommunikasie en samewerking prakties gedemonstreer, aangesien studente in groepe moes saamwerk om 'n kaart te voltooi wat wys hoe leiers in aparte omgewings na 'n gemeenskaplike doel kan saamwerk.
Paneellede het bestaan uit ervare studenteleiers en US-personeel, en die onderwerp was “Kollektive sinmaak: verandering as 'n katalisator vir groei". Dr. Debra Shepherd, 'n senior lektor en navorser in die Departement Ekonomie, sowel as Phila Msimang, 'n senior lektor in Filosofie, het by hulle aangesluit. Die bespreking het die toekoms van leierskap ingesluit, die hantering van onenigheid en "hoe om die rol van studenteleierskap binne die globale konteks te verstaan".
Die middagsessie was gebaseer op die Nancy Kline-boek Time to Think: Ten Components of a Thinking Environment, en gefasiliteer deur studentementors.
“Die studentementors het die 'Tyd-om-te-dink'-sessies wonderlik gefasiliteer en ons uitgaande studenteleiers en inkomende leierskap toegerus met waardevolle fasiliteringsvaardighede om komplekse gesprekke op ons kampus te navigeer," het dr. Dick bygevoeg. Die mentors is doelbewus gekies om die diversiteit van leierskapervarings aan die US te verteenwoordig, en hul gewilligheid om by portuurmentorskap met die beraadsdeelnemers betrokke te raak.
Die beraad is ondersteun deur Studentesake se senior bestuur, insluitend dr. Choice Makhetha, Senior Direkteur van die Afdeling: Studentesake, dr. Heidi October, Adjunkdirekteur: Leierskap by SSLL, en Pieter Kloppers, Direkteur van die SSLL. Rektoraatlede aanwesig het prof. Deresh Ramjugernath, Viserektor (VR): Leer en Onderrig, prof. Hester Klopper, VR: Strategie en Internasionalisering, prof. Nico Koopman, VR: Sosiale Impak, Transformasie en Personeel, en die Registrateur, dr Ronel Retief ingesluit. In sy verwelkomingstoespraak het prof. Ramjugernath studente daaraan herinner dat leierskap gaan oor "selfloosheid, die groter goed en om 'n positiewe impak op 'n mens se breër gemeenskap en samelewing te maak".
Ishmael Mabena, Uitvoerende Klustersameroeper, het gesê: “Die beraad was en is steeds 'n ongelooflike nie-amptelike verwelkoming vir aspirantleiers in die verkiesingseisoen en leierskaptermyn. Deur in groepe te werk tydens die beraad om te definieer wat hulle dink en voel, was die LBAL 'n uitstekende manier om die kernwaardes van leierskap, spanwerk, kommunikasie en diversiteit te verstaan."
In terugvoer ontvang het 'n deelnemer gesê hulle "voel hulle hoort hier", met 'n ander wat gedeel het hulle "voel hulle móés daar wees".
Cole de Villers, Assistent-Inwonende Hoof by Academia, het gesê: “Behalwe om studente bekend te stel aan 'n denkraamwerk wat hulle in staat sal stel om denke van hoër gehalte vir hul besluitneming in te span, het die beraad deelnemers die geleentheid gebied om te netwerk en by personeel van die SSLL betrokke te wees. Dit het hulle ook die geleentheid gebied om selfs méér bewus te raak van die groter Universiteit Stellenbosch-ruimte, terwyl hulle hul leierskap voortsit."