Universiteit Stellenbosch
Welkom by Universiteit Stellenbosch
SciMathUS Sakura wetenskap-uitruilgeleentheid: 'n Transformerende ervaring in Tokio
Outeur: Dr J Theron & Dr E Lourens
Gepubliseer: 16/05/2025

​'n Groep van vyf voormalige SciMathUS-studente, vergesel deur twee fasiliteerders, het vroeёr vanjaar 'n merkwaardige akademiese en kulturele reis na Tokio, Japan, aangepak. Hierdie uitruilgeleentheid is aangebied deur Prof Sato by Waseda Universiteit en was deel van die Sakura Wetenskapprogram, 'n inisiatief wat ontwerp is om internasionale samewerking en wetenskaplike betrokkenheid onder studente en opvoeders te bevorder.

Die SciMathUS-program, wat 'n tweede geleentheid bied vir studente om tersiêre onderwys in STEM-velde te volg, is lank reeds daaraan toegewy om leerders toe te rus met die nodige vaardighede en blootstelling om in wetenskaplike dissiplines te floreer. Hierdie uitruil het 'n geleentheid gebied vir hierdie studente om hulself in 'n gevorderde akademiese omgewing te verdiep, met internasionale navorsers te kommunikeer en eerstehandse insig te kry in Japan se voorpunt-wetenskaplike vooruitgang.

Tydens hul verblyf het die studente wetenskap- en tegnologie-instellings besoek, insluitend JAXA (Japan Aerospace Exploration Agency), Riken ('n Japannese navorsingsinstituut wat wetenskaplike navorsing in 'n verskeidenheid velde doen) en Miraikan (The National Museum of Emerging Science and Innovation). Hierdie sessies het hulle bekendgestel aan opkomende navorsing in ingenieurswese, fisika en toegepaste wetenskappe, terwyl dit hulle toegelaat het om met Japannese studente en fakulteitslede te skakel. Een van die mees onvergeetlike besoeke was aan TeamLab Planets, 'n digitale kunsmuseum wat lig, water en spieëls kombineer om 'n interaktiewe sensoriese ervaring te skep. Die studente was geboei deur die surrealistiese omgewing, waar hulle deur water geloop het, interaksie gehad het met digitale projeksies en deel geword het van dinamiese kunsinstallasies. ​

By Waseda Universiteit het die studente die geleentheid gehad om met eerstejaar Japannese onderwysstudente te kommunikeer. Hierdie interaksies het gelei tot boeiende gesprekke oor kultuur, daaglikse lewe, en die ooreenkomste en verskille tussen alledaagse ervarings in Suid-Afrika en Japan. Hierdie gesprekke het waardevolle insigte verskaf oor die kulturele nuanses wat onderwys en sosiale strukture in beide lande vorm.

Die uitruil het 'n onuitwisbare merk op beide die studente en fasiliteerders gelaat, wat die belangrikheid van globale samewerking in onderwys versterk het. Toe hulle teruggekeer het huis toe, het hulle nie net nuwe kennis en vaardighede saam met hulle gedra nie, maar ook 'n hernieude passie vir hul akademiese en professionele strewes. Die SciMathUS Sakura wetenskap uitruilgeleentheid illustreer die krag van internasionale blootstelling om toekomstige leiers in STEM te vorm, en daar word gehoop dat soortgelyke geleenthede in die komende jare vir studente beskikbaar sal bly.

Hierdie uitruil sou nie moontlik gewees het sonder die ruim ondersteuning van die Sakura Wetenskapprogram en die toegewyde pogings van Prof Sato en Waseda Universiteit nie. Dit is 'n bewys van die waarde van internasionale vennootskappe in die bevordering van onderwys en die bevordering van globale wetenskaplike geletterdheid.