Centre for Teaching & Learning
Welkom by Universiteit Stellenbosch
​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​
​​​​​​​​​​​​Auxin.jpg

Auxin​

​​​​​Die oorsprong van die naam ​“Auxin” is ​Grieks (auxano) en beteken om “te groei”. ​​
​​Die Sentrum vir Onderrig en Leer (SOL) het die Auxins begin in die uit​​voering van hulle taak om US-akademici met hulle onderrigverantwoordelikhede by te staan. Om meer oor die Auxins te lees, kliek hier.

Die doelwit van die Auxins is om vir US-akademici die volgende groeigeleenthede te skep:

  • Toonvensters vir innoverende onderrig- en assesseringspraktyke op kampus
  • Geleenthede vir akademici om hulle kennis oor onderwerpe in die arena van onderrig en leer aan die US, waarin hulle self belangstel, te ondersoek en te verdiep
  • 'n Padkaart vir akademieskap vir onderrig en leer as deel van die algehele groeiproses vir dosente om reflektiewe dosente te word.

Die 2022 Auxins fokus op innoverings in onderrig en leer aan US. Gedagtig aan ons US Onderrig- en Leerbeleid, neem ons in ag dat ons dosente werk in 'n konteks van toenemend diverse studentekorps.

Prof Dennis Francis deel in Februarie insigte uit sy sosiologiese navorsing oor studente se stories van geslagsidentiteit. Vanuit sosiologiese teoretisering en analise voer hy aan dat bevrydende leer en onderrig bevorder kan word as ons meer bewus is van die rol van affek in pedagogie.
Nog ondersteuning en hulpbronne vir US dosente se innoverende onderrig volg in 2022 Auxins, belyn met die US strategiese raamwerk vir genetwerkte en samewerkende onderrig en leer. Die US Onderrig- en Leerbeleid maak voorsiening vir hulpbronne wat dosente en  studenteleer ondersteun (soos biblioteke en tegnologie) as 'n integrale deel van die leeraanbiedinge. Dit voorsien ook vir die taalbeleid se implementering, en vir holistiese leerpraktyke in samewerkende leerverbande.​  Auxin stel vanjaar 'n paar van daardie hulpbronne vir dosente se onderrig bekend.​​

Vir hulpbronne van vorige Auxins, kliek hier.​

​​​​​ ​​​​

The name of the “Auxins" originates from Greek (auxano) and means “to grow".

The Centre for Teaching and Learning (CTL) started the Auxins to accomplish their task of supporting SU academics in their teaching responsibilities.  To read more about the Auxins, click here.

The Auxins therefore has as its aim to create the following growth opportunities for SU academics:

  • Windows for innovative teaching and assessment practices on campus
  • Opportunities for academics to examine and deepen their knowledge about topics of own interest in the arena of teaching and learning at SU
  • A Scholarship of teaching and learning route on the growth route of becoming reflective lecturers.

For resources of previous Auxins, click here.

Igama elithi “i-Okzini" lisuka kwigama lesiGrike elithi “auxano" nelithetha ukuthi “ukukhula".

IZiko lokuFundisa nokuFunda (CTL) laqala i-Okzini ukuze lifezekise umsebenzi walo wokuxhasa abahlohli nabafundi base-SU kumaxanduva abo okufundisa. Ukuze ufunde kabanzi ngee-Okzini, cofa apha

I-Okzini ke ngoko inezi zinto njengenjongo yayo yokudala la mathuba alandelayo ukulungiselela abahlohli nabafundi base-SU:

  • I-Windows ukulungiselela imisebenzi yokufundisa nokuhlola ekhampasini
  • Amathuba abahlohli nabafundi okuba bahlole ze benze nzulu nangakumbi ulwazi lwabo malunga nemixholo abanomdla kuyo kwimeko yokufundisa nokufunda e-SU
  • ISkolashiphu sendlela yokufundisa nokufunda malunga nendlela yokukhula ekubeni ngabahlohli abasebenza ngokubonakalisa. 

Ukuze ufumane imithombo yoncedo yee-Okzii zangaphambili, cofa apha​.

2022 Auxins​​

Februarie 22, 2022
 Prof Dennis Francis (Sosiologie)

Onderwerp: 'n Gay Agenda: Kwellende verpligte heteroseksualiteit in ‘n Suid-Afrikaanse universiteitsklas


Onderrig in die diversiteit van gender en seksualiteit lei tot interessante en dikwels emosioneel evokatiewe pedagogiese gedagtewisselings. Dit kan ook uitdagende vraagstukke vir sowel onderwysers as studente skep.

Hierdie Auxin-aanbieding fokus op die uitkomste wanneer 'n module oor verpligte heteroseksualiteit en skoolopleiding in 'n voorgraadse sosiologieklas ter sprake kom. Van selfs groter belang is die ontleding wat aangebied word oor die kritiese insidente en spanninge wat spesifiek verband hou met hoe mag, kennis en emosie in onderrig en leer na vore kom. Deur die gebruik van teenonderdrukkende en affekte-teorieë lewer hierdie Auxin‑aanbieding 'n ontleding van hoe ons pedagogiese praktyk kan verstaan, veral wat betref die aanpak van die mag van normatiewe heteroseksualiteit in 'n universiteitsklaskamer. Deur besinnings oor kwessies wat in die module aangeroer word, argumenteer die aanbieder ten gunste van sosiologiese teoretisering, asook die ontleding van die rol van affek in pedagogieë wat bevrydende onderrig en leer op die gebied van anti‑heteroseksisme-opvoeding wil bevorder.

​ ​


Maart 29, 2022
 Dr Carmen Brewis (Senior Tolk, Taaldienste)

Onderwerp: Opvoedkundige tolking as deel van ‘pedagogies verantwoordbare’ onderrig- en leerpraktyke in ’n meertalige universiteitslesing


Die US Taalbeleid maak opvoedkundige tolking beskikbaar as hulpbron in die implementering van die drie kernprioriteite daarvan naamlik meertaligheid, toeganklikheid en pedagogies verantwoordbare onderrig en leer. Daar word uitdruklik erkenning gegee aan die feit dat die taalpraktyk verband hou met die manier waarop dissiplines kennis skep en dat dit die beste ontwikkel word binne daardie verskillende dissiplines en hulle verbandhoudende vakgebiede. Binne hierdie verskillende kontekste moet dosente 'n meertalige ingesteldheid hê en uitwerk wat 'werk' om die taalidentiteite van hulle leerders optimaal te verreken en hulle sodoende deelnemers in die onderrig- en leerproses te maak.

Sedert die bekendstelling van tolking aan die US het talle navorsingsprojekte insigte ontsluit in die prosesse wat tydens 'n getolkte universiteitslesing plaasvind en hoe dit deur dosente, studente en ook deur die tolke ervaar word. Die doel van hierdie aanbieding is om sommige van hierdie insigte aan dosente oor te dra om uiteindelik navorsing in die praktyk te implementeer. Die hoop is dat tolke saam met dosente meer doelgerig kan beplan vir die gebruik van tolking in die verskillende diskoerspraktyke in hulle lesings. Indien die gevolge van hierdie doseerpraktyke uiteindelik getoets kan word, kan dit op bewyse berus en meer bevorderlik wees vir die ontlsluiting van die intellektuele en kommunikatiewe talente van ons studente. ​

​ ​


April 12, 2022
 Dr Zelda Barends, Ms Agatha Lebethe (Fakulteit Opvoedkunde) & Dr Anthea Jacobs (Adviseur: Sentrum vir Onderrig en Leer)

Onderwerp: Portefeuljes as ʼn pedagogiese keuse vir assessering as leer: insigte uit ʼn opvoedkundeprogram vir onderwysers

Baie is reeds geskryf oor die teoretiese grondslag van portefeuljes as ʼn assesseringswerktuig. Nie veel is egter bekend oor die kennis, ingesteldhede en kundigheid wat spruit uit die gebruik van portefeuljes en besinning onder voordiens-onderwysers nie. Hierdie assesseringstrategie waardeur studente leer, word ook assessering as leer genoem. Ons dra tot hierdie kennisgaping by deur te illustreer hoe ʼn module in ʼn onderwyser-opvoedkundeprogram portefeuljes as ʼn werktuig vir assessering as leer- en kennisintegrasie gebruik. Hierdie aanbieding put uit voordiens- grondslagfase-onderwysers se besinnings oor die waarde van portefeuljes as ʼn assesseringswerktuig vir leer, om die volgende vraag te beantwoord: bevorder portefeuljes leer deurdat studente besinning moet beoefen? 

Sodoende wil ons illustreer hoe ons portefeuljes, wat besinning as werktuig inkorporeer, gebruik om die studente se denkproses oor leer te verryk. Hierdie doelbewuste keuse vir onderrig en leer bied aan ons ʼn geleentheid om studente aan te moedig om oor hulle leer te dink, in plaas van slegs vir punte te werk. Ons wil die tradisionele siening van ʼn portefeulje as slegs ʼn versameling artefakte ontwrig, en streef na ʼn beskouing daarvan as ʼn leerportefeulje waar daar uit die leerproses geput is. Portefeuljes met ʼn uitdruklik fokus op leer, kan veranderinge vir studente teweegbring, soos hulle meer van hulle eie leer bewus raak. Die opbou van die leerportefeulje is dus ʼn doeltreffende vorm van professionele ontwikkeling. 

In die aanbieding sal ons die teoretiese grondslag met betrekking tot portefeuljes en assessering uiteensit en illustreer hoe dit ʼn skakel na volhoubare assessering kan wees. Ons kom tot die gevolgtrekking dat portefeuljes inderdaad ʼn nuttige pedagogiese keuse vir assessering as leer is.

​ ​



May 24, 2022
 Dr Jean Farmer (Adviseur: Sentrum vir Onderrig en Leer)

Onderwerp:  Teorie-ontwikkeling vir narratiewe van leer en onderrig, vanuit die voorbeeld van Swart vroue se akademiese ervaring

Dit is nie genoeg om alleen “welkom” te sê nie. Om jou in die akademie te bevind en te voel dat jy daar behoort is noodsaaklik en selfs vermoeiend vir diegene wat hulle in die akademie bevind, soveel te meer vir enigiemand wat gemarginaliseer is en voel. Hoëronderwysinstellings behoort soveel meer te doen as om gekwalifiseerde personeel, en veral swart vroue, bloot in die akademie te verwelkom. Die “trae tempo van verandering en transformasie” en ervaring van mikro aggressie in instellings spruit voort uit ’n diepgesetelde patriargie en kolonialisme. Hierdie wêreldwye verskynsel behels die ervaring van uitputting onder gemarginaliseerde groepe in die akademie, nie net vanweë hul werkslading nie, maar ook vanweë ander gevegte waarmee hulle in die akademie te make het. Geen instelling wil hieraan skuldig wees nie. Die institusionele bestuur behoort gevolglik daadwerklike pogings aan te wend om hierdie kwessies aan te spreek en te verseker dat die kultuur van die instelling getransformeer word sodat niemand gemarginaliseer, of soos buitestaanders, hoef te voel nie. Die verandering kan aangepak word deur die erkenning van bevoorregting.

Kliek hier om aan te sluit op MSTeams om 12.45.  ​​​


Julie 26, 2022
 Mev Elizabeth Moll-Willlard & Mnr Jeremiah Pietersen

Onderwerp: Die ontwikkeling van inligting-slim studente – bibliotekarisse en hulle geheime rol in die onderrigagenda van die Universiteit Stellenbosch

Op universiteitsvlak moet studente en personeel in staat wees om die wêreld van inligting te navigeer – om te verstaan hoe om navorsing te doen, te weet watter hulpbronne beskikbaar is en om die hulpbronne in jou eie konteks te kan evalueer, is ʼn vaardigheid wat talle moet bemeester om dit deur hulle universiteitsgraad te maak. Daar word soms aanvaar dat hierdie vaardigheid as ʼn neweproduk van opdragte en uitslae aangeleer word, maar daar moet uitgelig word dat die universiteit oor ʼn (geheime) skatkis van kundigheid beskik om hierdie noodsaaklike vaardighede te onderrig: bibliotekarisse. Bibliotekarisse is op versoek van dosente daarby betrokke om studente se vermoë om inligting te vind, te verstaan en te evalueer, onder ander inligtingsgeletterdheidsvaardighede, te help verbeter. Hierdie vaardighede kan studente help om van die eerste jaar af in hulle studies uit te blink, as die fakulteit die bibliotekarisse betrek. Ons wil wys hoe ons bibliotekarisse by onderrig in die Universiteit betrokke is en sommige van die suksesverhale en vaardighede, wat dalk nie so algemeen bekend is nie, deel om meer fakulteite aan te moedig om suksesvol met hulle bibliotekarisse saam te werk. Ons wil hierdie verhale ook deel sodat fakulteite kan besef dat hulle nie kenners op hierdie gebied hoef te wees nie en dat hulle steun het met die onderrig van vaardighede soos bronverwysings, die lees van akademiese inligting, die evaluering van inligting en meer. Dit is nie slegs die fakulteit en die biblioteek wat by hierdie vennootskappe baat nie, maar die studente voel ook beter toegerus vir navigasie. Om die meerderheid studente ná afloop van hulle eerste sessie met ʼn bibliotekaris aan te haal: “Hoekom het ek dit nie in my eerste jaar al geleer nie?”

isiXhosa:
Ukukwazi ukuzula-zula kwihlabathi lolwazi kuyimfuneko kwinqanaba leyunivesithi kubafundi nabasebenzi ngokufanayo– ukuqonda indlela yokwenza uphando, izibonelelo ezifumanekayo nokukwazi ukuvavanya izibonelelo kumxholo wakho sisakhono ekufuneka abaninzi basazi ukuze bakwazi  ukuphumelela kwisidanga saseyunivesithi.  Maxa wambi kucingelwa ukuba obu buchule bufundwa njengemveliso evela kumsebenzi omiselweyo kunye neziphumo, kodwa kufuneka igxininiswe into yokuba iyunivesithi inobuncwane (obufihliweyo) bobuchule bokufundisa ezi zakhono zibalulekileyo: oonocwadi. Fund​a kabanzi apha...​

Kliek hier om aan te sluit op MSTeams om 12.45.



​​
Augustus​ 23, 2022
 Ruth Andrews (Bestuurder: Ko-kurrikulum)

Onderwerp: Ervaringsleer, bevoegdhede, en die kenmerke van graduandi

Kliek hier om aan te sluit op MSTeams ​om 12.45 


Oktober 4, 2022
 

Spreker en Onderwerp: Sal aangekondig word



​​

​​2021 Auxins​

Februarie 23, 2021
 Prof Susan van Schalkwyk, Professor van Gesondheidsberoepe Onderwys en Direkteur van die Sentrum vir Gesondheidsberoepe Onderwys, Fakulteit Geneeskunde en Gesondheidswetenskappe

Onderwerp: Vakkundigheid, vakkundige onderrig en die akademieskap van onderrig en leer (AvOL): implikasies vir die professorskorps.

​ ​


Maart 23, 2021
 A/Prof Robbie Pott: Departement Prosesingenieurswese

Onderwerp: Die balans tussen dissipline-spesifieke navorsing en ‘n akademiese begronding in leer en onderrig.​​




April 13, 2021
 Dr Nompilo Tshuma, Dosent, Departement Kurrikulumstudie & Sentrum vir Hoër en Volwassene Onderwys

Onderwerp: Om aanlyn nagraadse toesig te vermenslik: Besinning oor studenteondervindings tydens die inperking




Mei 25, 2021
 Dr Marenet Jordaan, Hons BA Joernalistiek sameroeper, Fakulteit Letter & Sosiale Wetenskappe

Onderwerp: Die ontwerp van ‘n module vir eerstejaars se kennisvaardighede.

​ ​​


Julie 20, 2021
 Dr Margaret Blackie, Senior Dosent in Departement Chemie en Polimeerwetenskap en US Onderriggenoot

Onderwerp: Studente se ontwikkelende begrip van kennis: Insae uit ‘n longitudinale studie in Chemie

​ ​


Augustus 24, 2021
 Dr Marianne Unger, Senior Dosent, Afdeling Fisioterapie, Fakulteit Geneeskunde en Gesondheidswetenskappe

Onderwerp: Die geheel is meer as die som van die dele – verkenning van die 4C-ID-model vir kurrikulumontwerp

​ ​ ​


Oktober 5, 2021
 Dr Marianne McKay, AgriWetenskappe

Onderwerp: Programhernuwing​​

​ ​
​​​​
​​

​​2020 Auxins​

September 22
 Prof Geo Quinot

Onderwerp: Hoër onderwys in gemeenskap – samewerkende hoër onderwys, ’n etiek en pedagogie van omgee en Ubuntu​.



​ ​
Augustus 25
 Salisha Maharaj en Dr Christina van der Merwe

Onderwerp: Noodmigrasie na aanlynleer in Covid-19: Impak op geestesgesondheid en welstand van dosente en ander universiteitspersoneel.​​ 


28 Julie​ 2020
 Prof Karin Baatjes​

Onderwerp: Onderrig en leer in die nexus tussen teorie en praktyk​​​


26 Mei​​​ 2020
 Prof Mbulungeni Madiba​

Onderwerp: Die implementering van multitaligheid in SA universiteite: dilemmas en innoverings

​​
​​

28 April 2020
 Dr Maricel Krügel​

Onderwerp: Aanlyn onderrig en die ontwerp d​aarvan​

​ ​

​ ​

​​

Besprekings