-
“… maar wat is my doelwit …?”: die ontwikkeling van die kritiese besinningspraktyke van onderwysers wat nog nie in diens is nie
-
Dr Chrischar Rock
Aanbevole leeswerk:
- Smith, J. et al (2023), “Secondary preservice teachers’ critical reflecting practices: examining perceptions of confidence using a two-part reflection. School University Partnerships Journal.
- Hunskaar, T.S. en Gudmundsdottir, G.B. (2023), "Tool-based mentoring conversations in teacher education: new structures, opportunities and the role of adaptive expertise". International Journal of Mentoring and Coaching in Education
|
|
In die vier jaar waarin hulle onderwys studeer, gaan onderwysers wat nog nie in diens is nie, om met ʼn verskeidenheid assesseringsprosesse en ‑take oor hulle studiemodules heen, om hulle vordering met die bereiking van die module- of programuitkomste te bepaal. Die skoolgebaseerde praktikum is ʼn integrale deel van daardie proses en beoog om onderwysstudente se begrip van assessering
as leer en assessering
vir leer te ontwikkel. Tot watter mate word selfbesinningspraktyke aangemoedig sodat onderwysstudente hulle kritiese denke oor die self kan ontwikkel? Daar word aangevoer dat, “hoewel selfbesinning na binne fokus, dit ʼn gewoonte [is] wat interpersoonlik beoefen en ontwikkel word, binne betekenisvolle verhoudings wat gerig word deur opsetlike vrae en ʼn strewe na doelbewuste oogmerke" (Costa en Garmston, 2016; Wetzel et al., 2017). Die aanbieder sal die impak deel van ʼn refleksiewe en geleide ontwikkelingsgesprekshulpmiddel, wat op onderwysstudente en hulle skoolgebaseerde mentors getoets is en op die skoolgebaseerde praktikum fokus. Sodoende sal die klem val op die rol wat hierdie hulpmiddel in die aanpassingskundigheid (Hunskaar en Gudmundsdottir, 2023) van onderwysstudente en hulle mentoronderwysers gespeel het en kan speel. Die dialoog sal boonop ook gemik wees op die rol en impak van geleide ontwikkelingsgesprekke as volhoubare assessering om onderwysstudente op hulle lewenslange reis na onderwyser
word, by te staan.
isiXhosa: Kuhambo lwabo lweminyaka emine lokufundela ukuba ngutitshala, ootitshala abangekasebenzi bazibandakanya nothotho lweenkqubo zovavanyo nemisebenzi kwiimodyuli zezifundo zabo jikelele ukuze kumiselwe inkqubela phambili yabo ekufezekiseni iziphumo zemodyuli okanye zenkqubo. Umsebenzi osekelwe esikolweni uyinxalenye ebalulekileyo yaloo nkqubo ngenjongo yokuphuhlisa ukuqonda kootitshala abangekasebenzi uvavanyo njengokufunda novavanyo olulungiselelwe ukufunda. Funda kabanzi apha...
|