Learning & Teaching Enhancement
Welkom by Universiteit Stellenbosch

 

 

Leerders verken die wêreld van uitsaaiwese en tegnologiehttp://www.sun.ac.za/afrikaans/archive/Lists/Afrikaans_News_Archive_110518/DispForm.aspx?ID=2050Leerders verken die wêreld van uitsaaiwese en tegnologieKorporatiewe Bemarking/Corporate Marketing<p>​Vyftig leerders tussen die ouderdomme van 16 en 18 jaar, almal met 'n passie vir die media, het onlangs gratis media opleiding ontvang en die geleentheid gekry om te sien wat agter-die-skerms by 'n radiostasie gebeur. </p><div>​Die leerders van Stellenbosch en omliggende areas het vanaf 15 tot 19 Desember 'n voorsmakie gekry van die wêreld van tegnologie en uitsaaiwese tydens die jeug radiostasie MFM se eerste somerskool wat in samewerking met die Universiteit Stellenbosch (US) se Sentrum vir Leertegnologieë asook Eduloan gehou is. </div><div><br></div><div>"Die einddoel van hierdie program was om die leerders met waardevolle vaardighede toe te rus. Hiermee kry hulle ‘n voorsprong om hul drome en 'n loopbaan in radio te volg," het Charita van der Berg, MFM se stasiebestuurder, gesê. </div><div><br></div><div>Die aspirant media persoonlikhede het tyd by MFM spandeer waar hulle geleer is hoe om 'n omroeper op die lug te wees, produksiewerk te doen, nuuslees, bemarking, sosiale media, verkope, finansies sowel as voor-en agter die skerms televisie opleiding. </div><div><br></div><div>By die Sentrum vir Leertegnologieë en Telematiese studios het die leerders voor en agter die kamera gewerk. Onder leiding van personeel by die Sentrum, kon die leerders onderhoude op kamera met mekaar voer. Dié onderhoude is opgeneem en as 'n DVD verpak wat hulle huis toe kon neem.</div><div><br></div><div>O'Ryan Samuels, 'n leerder by Charlston Hill Sekondêre Skool, was baie opgewonde om te sien wat in die beheerkamer van die studio gebeur, maar het gesê hy is gretig om "eendag voor die kameras te werk". Hulle het ook die wêreld van aanlyn-uitsendings en <em>streaming</em> verken via programme soos Google Hangouts-en YouTube. "Ek het 'n liefde vir radio, maar het nooit geweet hoe baie werk ingaan in die vervaardiging van die finale produk nie," het Sinesipho Mvotyo van Desmond Tutu Mphilo Sekondêre Skool gesê.</div><div><br></div><div>Twee van die vele dienste wat deur die Sentrum aangebied word is grafiese ontwerp en video-redigering. Die somerskool leerders het 'n les in <em>freeware tools</em> ontvang, hoe om hul eie films te maak en na 'n foto-redigering demonstrasie gekyk. Kelsey Roberts van La Rochelle Girls Sekondêre Skool het gesê sy is gretig om haar nuwe vaardighede in 'n blog te inkorporeer wat ander kan help om hul gedagtes te verbreed.</div><div><br></div><div>"Hierdie projek is gebore uit 'n passie om mense op te lei en vir ons as MFM om meer betrokke te kan raak by ons gemeenskap. Ons is baie trots op die somerskool-projek. Dit is iets wat ons definitief sal volhou in die toekoms. Alles is bereik wat ons wou hê. Vriendskappe is gevorm en die jeug is geïnspireer," het Van der Berg bygevoeg.</div><div><br></div><div><strong>Op die web:</strong></div><div><ul><li><a href="http://www.mfm.co.za/">MFM</a><br></li><li><a href="http://www.facebook.com/MFM926">MFM op Facebook ​</a><br></li><li><a href="/afrikaans/learning-teaching/learning-teaching-enhancement/learning-technologies/Pages/default.aspx">​Sentrum vir Leertegnologieë ​</a><br></li></ul></div>
US is gasheer vir taalkollokwium vir openbare universiteite http://www.sun.ac.za/afrikaans/Lists/news/DispForm.aspx?ID=8514US is gasheer vir taalkollokwium vir openbare universiteite Corporate Communication and Marketing / Korporatiewe Kommunikasie en Bemarking<p>Die Universiteit Stellenbosch (US) is vandeesweek die gasheer vir 'n aanlyn taalkollokwium wat gerig is op hoëronderwysinstellings. Die kollokwium, wat van 28-29 September 2021 onder die vaandel van Universiteite Suid-Afrika (USAf) aangebied word, is 'n gesamentlike projek van die <em>Community of Practice for the Teaching and Learning of African Languages (CoPAL)</em>, 'n afdeling van USAf, en die US as gasheer.</p><p>Sprekers sluit in regter Albie Sachs, afgetrede regter van die Konstitusionele Hof, en rektore en visekanseliers van onder meer die Universiteite van Stellenbosch, Kaapstad en die Vrystaat sowel as Rhodes-universiteit.</p><p>Hierdie kollokwium is die eerste in 'n reeks geleenthede wat universiteite gaan aanbied oor die nuwe taalbeleid vir hoëronderwysinstellings. Rektore en viserektore sal samesprekings voer met kundiges en belanghebbendes oor die toepassing van die nasionale <em>Taalbeleidsraamwerk vir</em> Openbare <em>Hoëronderwysinstellings</em> wat in Oktober 2020 in die Staatskoerant afgekondig is.</p><p>Volgens USAf het die Taalbeleidsraamwerk die vraagstuk oor taal skerp na die voorgrond gebring.</p><p>“Hoëronderwysinstellings het taalbeleide vir hul onderskeie universiteite ontwikkel, maar daar is 'n beduidende behoefte vir kernrolspelers in die bedryf om hulle begrip van die Taalbeleidsraamwerk te verdiep sowel as van die toepassing daarvan."</p><p>Dr Sizwe Mabizela, visekanselier van Rhodes-universiteit en voorsitter van USAf se Onderrig-en-leer-strategiegroep, het gesê: “Ons moet die taalbeleid wegskuif van die kantlynposisie wat dit tans by instellings beklee en dit reg in die middel plaas van visekanseliers se strategiese beplanning. Dit staan sentraal tot die erkenning van die diversiteit van studente. Ons moet ook trots wees op ons eie tale en 'n boodskap aan ons kinders oordra dat Engels belangrik is, maar dat ander tale tot dieselfde vlak gelig moet word as 'n belangrike kommunikasiemedium vir ons gedagtes en idees. Ons mense moet dit geniet om te kan sien dat hulle tale gerespekteer word. Taal bou ook 'n nasie."</p><p>Prof Wim de Villiers, Rektor van die US, verwelkom die geleentheid om met ander universiteite saam te werk. </p><p>“Ons sien uit daarna om deel te neem aan hierdie belangrike gesprek en om insigte te verkry van kollegas en kundiges by ander instellings. By die US is ons bewus van die uitdagings en geleenthede wat gepaardgaan met die toepassing van 'n taalbeleid, hoe dit belyn met die Taalbeleidsraamwerk en die sterk debatte wat dit tot gevolg het. Ons verwelkom egter hierdie debat. Samewerking is belangrik, en ons eerlike gesprekke hieroor kan tot oplosssings lei. Deur aksies soos hierdie kan ons ook 'n dieper begrip ontwikkel van die waarde van meertaligheid," het hy gesê.</p><p>Die US se Taalbeleid bevorder meertaligheid en hou rekening met “die diversiteit van ons samelewing, sowel as die intellektuele rykdom wat in daardie diversiteit opgesluit lê".</p><p>Onderwerpe tydens die kollokwium sluit in <em>Die</em> <em>Taalbeleidsraamwerk vir</em> <em>Openbare</em> <em>Hoëronderwysinstellings in die konteks van die Suid-Afrikaanse Grondwet; Die rol van taal om </em>Hoëronderwysinstellings te transformeer; Die nuwe <em>Taalbeleidsraamwerk as meganisme tot studente-toegang en -sukses; Die geleenthede wat die nuwe Taalbeleidsraamwerk bied ten opsigte van die idee van 'n universiteit in Afrika; </em>en<em> Die transformasie van die akademie deur die gebruik van Afrika-tale.</em></p><p><strong>Taaldag</strong></p><p>Ter viering van die geleenthede en moontlikhede wat meertaligheid inhou, bied die US se Afdeling vir Leer- en Onderrigverryking aan die US weer vanjaar 'n Taaldag, op 30 September, vir personeel en studente aan.  </p><p>Die tema vanjaar is <em>'Taal, leer, leef! Die implementering van meertaligheid by die US in akademiese en sosiale ruimtes'. </em>Taaldag handel nie oor die Taalbeleid self nie, maar fokus op hoe taal aan die US benader word.  </p><p>Die twee sub-temas wat vanjaar belig word, is meertaligheid in (aangevulde afstands-) leer, onderrig en assessering en meertaligheid in administratiewe, sosiale en leefruimtes. <br></p><p>“Ons sal maniere bespreek om ʼn meertalige ingesteldheid by onderrig, leer en assessering sowel as by die sosiale lewe buite die klas te integreer. Die twee paneelbesprekings met daaropvolgende wegbreekgroepbesprekings sal US-personeel en -studente die geleentheid gee om hulle stemme te laat hoor, beste praktyk te deel en saam oplossings vir uitdagings te probeer vind, " verduidelik dr Antoinette van der Merwe, Senior Direkteur van die Afdeling Leer- en Onderrigverryking, wat Taaldag reël.   <br></p><p>“Ons glo dat meertaligheid oor meer gaan as bloot die vermoë om verskeie tale te gebruik. Dit gaan daaroor om aan mense ʼn stem te gee, ongeag die taal of tale wat hulle gebruik."   </p><ul><li>Klik <a href="https://www.youtube.com/watch?time_continue=1&v=as7RgJfeSZg&feature=emb_logo">hier</a> vir 'n video oor Taaldag <br><br> </li></ul><p> </p><p><br></p>