Universiteit Stellenbosch
Welkom by Universiteit Stellenbosch
Die Liggaam as Argief: Vroue as Bewaarplek van Geskiedenis en Geheue
Begin: 21/08/2024, 12:00
Einde: 21/08/2024, 19:00
Kontak:Ceasar - 0218084032
Plek: Stellenbosch Univeristy Museum

Die Liggaam as Argief: Vroue as Bewaarplek van Geskiedenis en Geheue

In sy besinning oor die Waarheids- en Versoeningskommissie (WVK) en oor 30 jaar van demokrasie fokus ons op die verhale van Nomonde Calata en Seipati Mlangeni, weduwees van Bheki Mlangeni en Fort Calata wat deur apartheidsveiligheidsmagte vermoor is. Hul getuienisse by die WVK en hul voortgesette reise met hierdie traumatiese verlede laat vrae ontstaan oor die verhouding tussen trauma, geskiedenis en die liggaam as argief. Hul teenwoordigheid en ikoniese WVK-krete sal 'n dialoog oor vroueliggame open as argiewe van trauma, geskiedenis en kollektiewe geheue. Vir hierdie gesprek sal Nomonde Calata en Seipati Mlangeni in gesprek wees met Sisonke Msimang en prof Tamar Garb.

Meer oor ons paneellede

Nomonde Calata en Seipati Mlangeni is twee merkwaardige vroue wie se lewens diep gevorm is deur die wrede realiteite van apartheid. As weduwees van Fort Calata en Bheki Mlangeni, wat albei deur apartheidsveiligheidsmagte vermoor is, het hulle hul persoonlike hartseer omskep in kragtige getuienisse by die Waarheids- en Versoeningskommissie (WVK). Hul voortdurende pogings om sosiale ongeregtighede aan te spreek en die geheue van hul mans te bewaar, beklemtoon die blywende verhouding tussen trauma, geskiedenis en die liggaam as argief. Hul verhale dien as 'n bewys van veerkragtigheid en die krag van kollektiewe geheue.

In aansluiting by die gesprek bring Sisonke Msimang en professor Tamar Garb hul uitgebreide kundigheid in storievertelling, geskiedenis en kuns. Sisonke, 'n bekroonde skrywer en rubriekskrywer, delf in temas van ras en identiteit, terwyl professor Garb, 'n vooraanstaande kunshistorikus, gender, seksualiteit en postapartheidskultuur omvattend ondersoek het. Saam sal hulle met Nomonde en Seipati in gesprek tree om die maniere waarop vroueliggame die gewig van geskiedenis, trauma en geheue vashou en oordra, te ondersoek en 'n unieke lens te bied op die komplekse kruisings van persoonlike en kollektiewe ervarings in post-apartheid Suid-Afrika.

Om toegang te verkry tot Nomonde en Seipati se onderskeie "WVK-getuienisse" en volledige luidspreker-bios kan jy hier klik

Om vir albei geleenthede te registreer Klik hier

 

Dans en Musiek as 'n Politieke Stem van Herstel

In die aandsessie (17:00) sal Gregory Maqoma, Suid-Afrika se grootste danser-choreograaf, en Mandla Mlangeni, bekroonde trompetspeler, komponis en orkesleier, in gesprek tree met en reageer op die vroeëre gesprek in gesprek met die paneel.  

Meer oor ons paneellede

Gregory Maqoma, 'n wêreldbekende danser en choreograaf, het sy loopbaan in 1990 met Moving Into Dance (MID) begin en Vuyani Dance Theatre in 1999 gestig. Maqoma, wat bekend is vir sy innoverende werk wat kulturele identiteit ondersoek, het met kunstenaars soos William Kentridge saamgewerk en talle toekennings verwerf, waaronder die Chevalier de l'Ordre des Arts et des Lettres en die Fleur De Cap Encore-toekenning in 2024. Mandla Mlangeni, 'n bekroonde trompetspeler, is in 2019 as Standard Bank se Jong Kunstenaar van die Jaar vir Jazz aangewys. Hy lei verskeie bekroonde projekte, waaronder The Tune Recreation Committee en The Amandla Freedom Ensemble, wat melancholiese jazz meng met lewendige eksperimentering om Afrika-identiteit en sosiale bewussyn te vier. Saam bied Maqoma en Mlangeni hul unieke insigte in 'n dialoog wat die wêrelde van dans en musiek verbind met die breër temas van die vorige gesprek.

Vir volledige bios kan u hier klik

Om vir albei geleenthede te registreer Klik hier